Credit Agricole grupa je 2017. godine objavila Group Ethics Charter kojom su zvanično utvrđene obaveze o odgovornom ponašanju prema svim partnerima grupe. Ovi principi uključuju mogućnost da zaposleni iskoriste svoje pravo na uzbunjivanje, na primer kada po prijavi za pogrešno postupanje viši nivoi rukovodstva nisu dovoljno efikasni ili ne postupaju u skladu sa datom situacijom. Kako ovaj sistem funkcioniše navedeno je u the Crédit Agricole S.A. Code of Conduct, koji predstavlja operativno tumačenje Etičke povelje.
Da bismo učvrstili nameru da sprečimo nepravdu, neetičko i kriminalno ponašanje, želimo da osiguramo da svi naši zaposleni, kao i svi spoljni pružaoci usluga i dobavljači mogu da iskoriste svoje pravo na zaštićena otkrića kako bi zaštitili interese kompanije.
Pojedinci koji nisu u mogućnosti da prijave potencijalno loše ponašanje u okviru uobičajenog procesa prijavljivanja (zbog straha od odmazde, pritiska rukovodilaca, umešanosti rukovodilaca, itd.), sada mogu da vrše uzbunjivanje kroz BKMS® SISTEMS platformu. Uzbunjivanje mora biti nepristrasno i izvršeno u dobroj nameri, dok je zloupotreba uzbunjivanja zabranjena i kažnjiva.
Platforma BKMS® SISTEMS garantuje poverljivost uzbunjivača, prijavljenih incidenata i ljudi koji su u to umešani. Informacije se šifriraju i čuvaju u zasebnom sigurnom okruženju. Uzbunjivači mogu da koriste alat za otkrivanje i da koriste zaštićeni komunikacioni okvir kako bi razgovarali sa službenikom zaduženim za rukovanje izveštajem. Anonimnost uzbunjivača je zagarantovana.
Povežite se sa platformom u bilo koje vreme i bilo gde:
https://www.bkms-system.com/Groupe-Credit-Agricole/alertes-ethiques
Pogledajte video demonstraciju BKMS® SISTEMS-a:
Ovaj video je zaštićen autorskim pravima radi zaštite intelektualne svojine. Ne sme se kopirati i / ili menjati u komercijalne ili privatne svrhe niti u svrhu daljeg prenošenja. Korišćenje videa na drugim veb lokacijama mora biti odobreno od strane autora. Sva autorska prava imaju Business Keeper AG.
VODIČ ZA UZBUNJIVAČE
Svi zaposleni u Credit Agricole grupi, spoljni sardanici i zaposleni na povremenim i privremenim poslovima, kao i partneri i dobavljači sa kojima je Credit Agricole uspostavila komercijalnu saradnju.
Izuzeci: Slučajevi koji spadaju u državne tajne, medicinske tajne ili poverljivi odnos između klijenta i advokata.
U slučaju kada prijavljivanje disfunkcije kroz hjerahijske kanale nije efikasno, nije prikladno datoj situaciji ili je izvršen pritisak, procedura uzbunjivanja može se sprovesti putem platforme na sledećem linku:
https://www.bkms-system.com/Groupe-Credit-Agricole/ethics-alerts
Link je dostupan 24 časova, 7 dana u nedelji sa bilo kojeg uređaja. Jedinstven je za sve zaposlene u grupi.
Sve informacije, čak i lične su šifrovane i čuvaju se u sigurnom, nezavisnom okruženju.
Uzbunjivač se savetuje da obezbedi informacije o svom identitetu, da bi mogao da iskoristi zaštitu koja mu je zagarantovana zakonom. Takođe može izabrati da ostane anoniman i u tom slučaju može razmenjivati inforrmacije sa odgovornom osobom za obradu prijave putem sigurnog komunikacionog okvira. Ovakva razmena informacija nije u skladu sa standardnim sistemom poruka; komunikacija je šifrovana i u okviru sigurnosnog sistema.
Referent za uzbunjivanje u okviru organizacije, kao i osoba određena za obradu prijava (obuično iz sektora Compliance-a) razmatraju prijavu i komuniciraju samo sa osobama čije učešće je od vitalnog značaja za obradu prijave.
Poseban slučaj: Ako je osoba koja je predmet prijave uzbunjivača, referent za uzbunjivanje ili jedna od osoba određenih za obradu prijava, potrebno je prijavu podići na N+1 nivo, odnosno na nivo organizacije ili Credit Agricole grupe.
Uzbunjivač dobija informaciju o prijemu prijave, o procenjenom roku obradu prijave i o koracima koji će biti preduzeti u budućnosti.